Teethes!

 So, update on my teeth.

Semalam pergi appointment dentist kat Shah Alam. Lepas dia check gigi aku, dia pun kata gigi bawah dah rapat. Gigi atas dah boleh pasang braces. Lepas tu, dia pasang braces. Before tu, dia check plaque kat gigi. Dia kata banyak. Dia tanya tak flos ke? Aku cakap la, flos je. Dia kata tak berapa bersih. Dia kata lepas pasang braces dia nak buat scaling sekejap. 

 Weh, aku bukan apa. Sakit gila oi scaling. Tiap-tiap kali scaling pun sakit ya amat. Aku ni bukan tak tahan sakit, tapi semalam sampai menggigil oi aku tahan sakit. Sampai nangis. Aku tak boleh nak cakap apa-apa lepas scaling. Tak ada mood langsung. Aku macam pelik. Aku brush, aku flos, aku pakai Listerine, tapi plaque tetap ada. Yang pelik, orang lain yang tak pernah scaling langsung tu steady je. Gigi aku ni mengada-ngada ke apa? Gigi aku siap ada yang dah goyang. Malu? Buat apa nak malu bagitau gigi aku dah goyang. Benda betul. Lagipun, kalau aku tak mengaku gigi aku goyang, aku yang tak dapat nak betulkan situasi ni dengan buat apa yang patut. Baik aku mengaku gigi goyang, then mediate situasi ni. Memanglah segan. Tapi tu lah. Do what you can kan. 

 Aku macam sedih sikit, aku struggle je nak repair gigi. Orang lain takde pegi dentist pun, elok je gigi. Siap plaque penuh. Takde goyang pun. Letih oi. Entahlah, nak gigi lawa pun susah. Mahal pulak tu. Kalau kaya kan senang. Haiyaa.. I do envy people with great teeth. 

 Sincerely,

one with loose teeth

p/s: ni bubur aku masak semalam untuk berbuka. tak boleh nak kunyah apa-apa. sakit...

Comments

Popular posts from this blog

Aunt's note: 8th May 2023

A little note.